"Innowacyjne rozwiązania cyfrowe w szkołach podstawowych"

Od listopada ruszył w naszej szkole Unijny Program Edukacyjny "Innowacyjne rozwiązania cyfrowe w szkołach podstawowych". Przygodę z programowaniem rozpoczęło 16 uczniów z klasy I i II. Dzieci zapoznają się z grami edukacyjnymi uczącymi nie tylko programowania, ale przede wszystkim uczącymi logicznego myślenia. Warto wspomnieć, że umiejętności programistyczne przydatne są nawet wtedy, kiedy nie chcemy wiązać przyszłości zawodowej z programowaniem - programistyczne podejście pomaga rozwiązywać problemy.

Uczniowie będą pracować na tabletach, grach planszowych i robotach finansowanych z projektu. Skorzystają również z komputerów szkolnych i zainstalowanych aplikacji.

W nauce będą pomagać:
Scratch Junior, Scratch 2 - dzięki tej grze, dziecko w prosty i przyjemny sposób nauczy się tworzyć gry, animacje i interaktywne historyjki, którymi będzie mógł się podzielić z innymi graczami.
Scottie Go! - Polski wynalazek łączy ze sobą fizyczną grę z aplikacją mobilną. Dziecko ma do dyspozycji kartonowe klocki, służące do pisania programów oraz program, który pozwala je zeskanować i przekształcić na zachowanie Scottiego i innych bohaterów. Na małego gracza czeka wiele zadań o rosnącym poziomie trudności, które powoli wprowadzają go w świat programowania.
Dash i Dot - to zestaw robotów, które mają charakter rozrywkowo-edukacyjny. Z jednej strony dają szansę na dobrą zabawę, z drugiej zaś uczą rozwiązywania problemów i wprowadzają w świat szeroko pojętego programowania. Robotami Wonderpack Dash&Dot steruje się, bowiem przy użyciu graficznych aplikacji mobilnych, które pozwalają zrozumieć zasady tworzenia algorytmów, zdarzeń, pętli i innych tego typu elementów.
Umiem programować - zestaw nie wymaga korzystania z komputera ani tabletu.
Aplikacje:
- kodable.game
- code.org
- Baltie
- Lightbot Hour

Uczniowie zakończą projekt wycieczką do Krakowa do Klockolandu.